torsdag den 28. november 2013

Ugen der gik...

Jeg har ikke lavet spor hele ugen her. Mandag til kontrol på Afd V i Århus. Onsdag skulle Sebastian til øjenlæge, og så har jeg præsteret at få pyntet op til jul. Det er jo et must med børn, og hvor er her blevet hyggeligt med julepynt og lys.

Ugen har bare været hård. Startede mandag morgen med at have smerter i ansigtet/øjne. Tænkte, at det nok lige var en god ide, at jeg gik ud og tog mine kontakt linser på, da jeg ikke havde briller på, men kommer så i tanke om, at jeg allerede har taget kontakt linserne på:-( øv, så den stod både på kontakt linser og briller ovenpå dem. Så måske jeg laver en masse fejl, når mine øjne er ekstra dårlige til at fokusere i de her dage. Ugen er gået med at skærme øjnene fra sollys med solbriller, tage smertestillende, hvile, sove, og lave mindst muligt. Og først nu sidder jeg så her og prøver at skrive lidt igen. Smerterne i øjnene bliver forværret, når jeg foretaget den mindste bevægelse med øjet, får lys i øjnene samt skal fokusere eller stille skarpt, og det er ekstra hård og svært i de her dag.

På Afd V, gik det sådan, at jeg fik svar på ultralydsundersøgelse og MR scanning, og min læge synes at passagen i tarmen var okay lige nu, så der skal alligevel ikke laves en ballonudvidelse eller andet lige nu, og det er jeg meget glad for, da det giver mig mange problemer, når først i piller i min mave.
Mine blodprøver var fine, men min calprotectin var forhøjet til 160, så nu har jeg sendt flere prøver ind, som bla også bliver undersøgt for clostridium difficile, hvilket jeg tidligere har haft efter en pincillinkur, og jeg har jo næsten lige fået Bioclavid behandling efter en operation. Men da jeg tidligere havde det, var jeg altså mere dårlig end jeg er nu med hensyn til maveproblemer. Men altid godt, at de er opmærksomme, men håber ikke, at det kan være på grund af aktivitet i min Crohn, da jeg jo allerede får en masse immundæmpende medicin. Nogle gange når jeg skal på sygehuset i Århus, så tager jeg en tur til byen og nyder den. Tror min mand ville ønske sig, at mit "shoppe-gen", også ville blive kronisk syg. Men det fejler heldigvis ikke noget:-). Hvis jeg gamler, så tager jeg bussen til Århus, da jeg jo ikke kan køre bil mere på grund af Scleritis, altså min øjensygdom, men hvis jeg har brug for et toilet, ja så tager jeg med toget. Men der er altså et stykke at gå gennem byen op til det gamle Kommune Hospital.

Sebastian Marcel med sin moustace, som han lige fandt på forleden dag... Igår da han skulle sove, sagde han; Mor, når far han kilder dig, er det så ikke godt at jeg redder dig....:-)) Det er mors dreng.